18 Nisan 2015 Cumartesi

İnsanlar Neden Mutsuz

       Düşünüyorum da günümüzde insanı mutlu eden doğal şeylerden ne kaldı ?
Sarılmak, paylaşmak, sevgi, aşk hangisi var şimdi ? Ya da kaç kişide var? Kimler aşkı yaşıyor, kimler hala komşuluk nedir biliyor ? O kadar az ki yok gibi.
       Tek ben böyle düşünüyor olamam herhalde diyorum bazen. Bakıyorum etrafıma çoğu ilişkiler menfaat üzerine kurulu. Yıllardır tanıdığın insan asla yapmaz dediğin şeyleri yapıyor. En önemlisi ne biliyor musunuz ? İnsanlarda VEFA yok. Yılları hiçe sayabiliyor insanlar . Oysa bu zamanda eskiler kadar da çok yaşayan yok. Yediğimiz içtiğimiz hiçbir şey sağlıklı değil. Eskiler gibi 90 yaşına kadar değilde 70 e kadar yaşarsak ne ala ! Bir insan kısacık ömründe kaç kez sil baştan insan tanıyıp dost edinebilir ki? Zor ve zaman alan şeyler. Buna rağmen değer bilinmiyor. 
      Böyle olmamızı teknolojiye bağlıyorum çoğu zaman. Teknoloji hayatı kolaylaştırdığı ölçüde zorlaştırıyor da bence. Bazen dersler,okul,yaşam,insanlar,iş hayatı gibi şeyleri düşününce o kadar daralıyorum ki keşke bir 30-40 yıl önce mi doğsaydım diyorum.. Sitelerin koca koca binaların yaygınlaşmadığı, çocukların sokakta oynayıp oyuncağı zor bulduğu, komşuluk ilişkilerinin yüksek olduğu, sınav stresinin böylesi yormadığı , bu kadar yarış içindeki insan topluluğunun oluşmadığı kısaca kaygının daha az olduğu dönemler . Şu zamanda insanların %80 i eminim psikolojik sorunlarla boğuşuyor. Kimi ataklarla baş etmeye çalışıyor kimine anksiyete vuruyor vs. vs. çoğaltabileceğimiz bir sürü hastalık. Anksiyeteye kurban olanlarda biri olarak söylüyorum ki başetmenin çok zor olduğu bir ruh hali. Devamlı bir kaygı içerisinde oluyorsunuz . Her şeyi ayrıntısına kadar düşünüp,planlamak istiyorsunuz. Sanki elinizden bir şey kaçacakmış gibi bugünden birkaç yıl sonrasına kadar, aşırı bir titizlikle planlar yapıyorsunuz. Sonuç ise ruh hali bozukluğu ,kaygı, mutsuzluk oluyor. 
      Özellikle üniversitenin son yılına gelmiş biri olarak ve daha önce iş hayatının getirdiği zorlukların tadına bakmış biri olarak da kaygı seviyem yükselmiş bulunmakta . Yüzümün neden asık olduğunu merak edenler de aydınlanmış oldu çok şükür :) 
    Eski değerlerin tekrar kazanılacağı bir dünya için dua etmekten başka çare yok galiba . Kalın sağlıcakla:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder