13 Mayıs 2015 Çarşamba

FARKINDALIK (Farkında Olmak veya Olmamak)

Uzun zamandır düşünüyorum niye böyle her şeyi sorguluyorum diye.. Çünkü sorguların sonucu mutsuzluğu getiriyor. Farkında olmak da burada başlıyor. İnsanın hayatındaki farkındalık arttığı kadar mutsuzluk da artıyor. Bunu bugün semiyotik dersini veren hocamızla paylaştım o da çok güzel bir örnek vererek açıkladı durumu bana . Sizlerle paylaşmak istiyorum.. ' Kuzuların olduğu bir yer düşünün.. Buradaki kuzulardan sadece birkaçı etrafındaki bıçağı ,kasapı tanıyor sadece onlar başına gelecekleri biliyor ve işin sonucunda bir marketin reyonunda yer alacağından haberdar. Diğer kuzular ise her şeyden habersiz otlamaya devam ediyor mutlu mesut geçiriyorlar vakitlerini. Endişe yok,kaygı, yok doğal olarak sıkıntı yapacakları bir şey yok. Ama sonuçta ne oluyor her iki tip kuzu da kesiliyor ve reyonda yerini alıyor. ' Buradan anlamamız gereken şu ki insanlar da böyle kimi bazı şeylerin daha az farkında, belki daha az bilgiyle belki biraz cahillikle mutlu oluyorlar yaşayıp gidiyorlar. Fazla araştıran duyarlı insanlar ise günümüz dünyasındaki kapitalist sistemin , olumsuzlukların farkında olduğu için mutsuz ve sonuç olarak hepimiz öleceğiz. Mutlu da olsak, mutsuz da olsak. Aslında yapmamız gereken şu ki değiştiremeyeceğimiz ölçüdeki şeyleri fazla düşünerek kendimizi bunaltmamalıyız. Gelin görün ki ben uygulayabiliyor muyum ? Nadir zamanlarda . Aklınızın bir köşesinde olsun istedim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder